sobota, 10 listopada 2012

Wacom Bamboo i Linux Mint 13

Gdy po raz pierwszy podłączyłem mój tablet do komputera z Mintem na pokładzie spotkał mnie wielki zawód... przeogromny, przeogromniasty. Mój ulubiony sprzęt do projektowania PCB w Eaglu nie działa? Tak być nie może!

Na szczęście rozwiązanie mojego problemu okazało się być całkiem łatwe. Po prostu brakowało oprogramowania do obsługi tego modelu (Wacom Bamboo CTH-470). Najdziwniejsze jest w tym to, że na wcześniejszych wersjach Ubuntu (Mint to w zasadzie nic innego jak Ubuntu z małymi zmianami) tablet działał od razu i bez żadnego problemu.

Okazuje się, że aby zmusić sprzęt do współpracy należy w terminalu wydać (tylko/aż) trzy komendy:
sudo apt-add-repository ppa:lekensteyn/wacom-tablet
sudo apt-get update
sudo apt-get install wacom-dkms xserver-xorg-input-wacom
Po restarcie wszystko powinno działać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz